jeudi 8 octobre 2020

Throwback Thursday, looking back at early quilts…

"Passage", 2001, 97 / 90 cm ©Maryline Collioud-Robert


Sometimes you like make a quilt so much, you save every little scraps to try and keep the magic working. I saved all the scraps of a large quilt I had so much pleasure making and used them all in this small wall quilt. I loved the colours, although I'm more of a cold colours girl. I'm especially proud of the intense fine blue line...


Quelques fois vous aimez tellement faire un quilt que vous en sauvegardez tous les petits restes pour en prolonger la magie. J'ai gardé tous les petits restes d'un grand quilt que j'ai eu vraiment plaisir à compléter et je les ai utilisés dans ce petit panneau. Je suis particulièrement fière des fines lignes de bleu intense...



"Passage", detail, 2001, 97 / 90 cm ©Maryline Collioud-Robert



5 commentaires

  1. Il est splendide ! j'aime. Tu as encore des anciens patchs cachés de toutes beauté.Merci de nous faire partager tes créations.
    Sylviane M

    RépondreSupprimer
  2. Superbe ... comme toujours ... j’adooooooorrre 🐝🌻🐝🌻🐝🌻🐝🌻🐝🌻

    RépondreSupprimer
  3. Yes, all the pieces are laid on a back ground and the edges are raw...

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.