mardi 29 août 2017

Sun printing on fabric and free motion machine quilting


Every year I print some fabric with natural elements and of course with the help of the sun...
When I was young, I hesitated between studying biology or languages, (chose the latest) therefore I enjoy tremendously collecting and drying all sorts of leaves during the year. Best find this year: tomato leaves!
The plus of dried leaves: They stick better to wet fabric.
The minus of dried leaves: They fly away with the wind more easily than non dried material.
The hardest part of this activity is to find a day without wind!

Chaque année j'imprime des tissus avec des éléments naturels et bien sûr avec l'aide du soleil...
Quand j'étais jeune j'ai hésité entre étudier la biologie ou les langues, (j'ai choisi les langues) donc j'éprouve un immense plaisir à récolter tout au long de l'année toutes sortes de feuilles. La meilleure trouvaille cette année: les feuilles de tomates!

Le plus des feuillages séchés: Ils collent mieux au tissu mouillé.
Le moins des feuillages séchés: Ils s'envolent plus vite au vent que le matériel fraîchement cueilli.
La plus grande difficulté de cette activité est de trouver un jour sans vent!



Sun printing designs are ideal to practice free motion quilting. This year I made prints large enough to make pot holders. Best size to practice machine quilting!!

Les motifs d'impression au soleil sont idéals pour le quilting à main levée. Cette année j'ai fait des impressions assez grandes pour faire des maniques. Taille idéale pour s'exercer au quilting machine!!



For more sun printing information:

For tutorials on pot holders and how to hang them:


Pour plus d'infos sur l'impression au soleil:

Pour des tutoriels sur les maniques et comment les suspendre:


Linking to Crazy Mom Quilts and Busy Hands

6 commentaires

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.