jeudi 21 septembre 2017

Throwback Thursday, looking back at early quilts


©Maryline Collioud-Robert, Pistils pour Pierre, 1991, 144/170 cm





Looking back at early quilts... Nice souvenirs, especially of the passion and impatience I had then in making quilts. It just burned me! I still love to make quilts more than anything else, but I can measure  the difference of mood. I'm so much more detached, and much quieter...
That quilt now lives in Tokyo. Still one of my favorite quilts...

Regards sur les quilts du début... Bons souvenirs, surtout de la passion et de l'impatience qui m'animait alors en créant des quilts. Cela me brûlait littéralement! J'aime toujours faire des quilts plus que tout, mais je mesure la différence d'état d'âme. Je suis bien plus détachée et plus tranquille...
Ce quilt habite maintenant à Tokyo. Toujours un de mes quilt préféré...



I found some old pictures I took while making that quilt. 
Sorting the fabrics for days before beginning to sew...

J'ai retrouvé quelques photos que j'ai prises lorsque je faisais ce quilt.
Trier les tissus pendant des jours avant de commencer à coudre...



Making the blocks in a string quilt technique on a very fine foundation fabric...

Créant les blocs en technique string sur un tissu de fond très fin.



Cutting the "petals" in fabric and Vliesofix...

Coupant les "pétales" dans du tissu et du Vliesofix...



Fusing the petals and free hand embroidering them one by one, creating a gradation...

Collant les pétales au fer et les brodant à main libre un par un, en créant un dégradé...

Early quilts :


Linking to Crazy Mom Quilts!

8 commentaires

  1. WOW what a fantastic quilt !
    LOVE those colours !!!

    RépondreSupprimer
  2. Glorious quilt, and those appliqued petals must have taken ages to stitch down.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thanks Maureen! No ages to make my appliqué, I fused the petals and freely machine appliquéd them!

      Supprimer
  3. C'est juste magnifique. L'âge de ce quilt à toute sa place dans toutes les nouveautés rencontrées ici et là.
    Merci

    RépondreSupprimer
  4. I really love your quilt! Gorgeous colors and design!

    RépondreSupprimer

On Instagram

© Mary & Patch. Made with love by The Dutch Lady Designs.